Dag , 8 en tot 11.43u dag 9 van Jekatrinburg naar Irkutsk

13 juni 2018 - Listvjanka, Rusland

Tsja wat kun je vertellen over een 3 nachten durende reis. Het gerammel en gebonk van de wagons, de eentonigheid van het uitzicht....kilometers bomen en nog eens bomen. Een schema voor je op tafel waarop je kunt zien wanneer er gestopt gaat worden, soms 2 minuten en soms voor een half uur. Bij de half uur stops mogen we er uit. We scharrelen dan over het perron voor eten en drinken. En ook wordt ons alcohol aangeboden uit tasjes en dozen. De wc's in de trein zijn van ijzer, ruikt onfris en best krap. Als de trein stil staat mag je er niet op.....ook niet bij een stop van anderhalf uur. Peter de Great heeft dit patroon nog niet onder de knie en zoekt regelmatig een wc op de meest vreemde plekken. En op zijn verjaardag was hij erg gelukkig met het feit dat hij eindelijk kon poe...πŸ’©

Peter de Greatest heeft ons, de buren, eigenlijk het hele wagon wakker gehouden tijdens de eerste nacht. 's ochtends gaf hij aan heerlijk te hebben geslapen.πŸ˜•

We hebben de gehele menukaart als eens geprobeerd, de directrice van de catering is erg blij dat we blijven komen πŸ˜†

Als je het niet hebt meegemaakt dan lijkt het saai, maar is leuk, grappig soms, vreemd, bizar, georganiseerd en gestructureerd. We hebben leuke gidsen gehad. Ook norse provodka's, die stampvoetend njet,njet, njet roepen en Zwaan in verbijstering achterlatend.

Na aankomst in Irkutsk met een gids en chauffeur nasr het hotel in Listvyanka aan het Baikalmeer. Helaas, mist! Ons hotel is authentiek en voor een ieder van jullie met fantasie invulbaar.

Morgen naar Olkhon eiland. Zin in!

1. Maga:
    13 juni 2018
    Hallo Allemaal, weer een mooi verhaal! Ik geloof zeer zeker dat het prachtig reizen is in de trein. Het ziet er ook heel knus uit allemaal! Ook het eten lijkt mij heerlijk! Ik zag ook Borsjtsj ( de rode bietensoep). En dan eindelijk de grens tussen Europa en Azie met een certificat . Ik wens jullie een super fijne reis verder en ben benieuwd hoe jullie Olkhon eiland ervaren ! Groetjes, Maga
  2. Marise Heegen-Maatje:
    13 juni 2018
    Leuk om met jullie mee te lezen en het , zij het via de pc, toch allemaal een beetje met jullie mee te beleven.
    Ik ben blij dat mijn schoonvader zo;n heuglijk feit heeft mogen vieren op zijn verjaardag. Dit zal hem vast veel opluchting verschaft hebben!
    Hopelijk tot gauw bij een volgende blog.

Groetjes uit Nederland
  3. Maga:
    15 juni 2018
    Ohhhhhhhhhhhhh........Wat geweldige mooie foto's en verhalen weer! Zo indrukwekkend om te lezen wat jullie allemaal beleven. Blijf genieten daar allemaal en ik kijk nu alweer naar het volgende reisblog uit !