Dag 14 en 15 Terelj National Park

20 juni 2018 - Ulaanbaatar, Mongolië

In de vroege ochtend aangekomen. Een drukke gids die nog 2 mensen verwacht. Drukkig drentelt ze over het perron. Wij blijven kalm en lopen richting uitgang en treffen daar 2 mensen Tom en Judith. Gezamenlijk in een bus naar het gerskamp. We hebben nu een relaxte chauffeur die elk kuiltje meeneemt. Wij kijken ondertussen rond. De stad laten we achter ons en zien veel gerstenten.

Over een zandpad bereiken we onze bestemming. We zijn de eerste gasten. Keurig toiletgebouw😆per 2 mogen we een tent kiezen. Onze nieuwe reismetgezel wil weten of wij een 2 persoons bed hebben. Na een reis van 5 dagen hoopte hij op.....? Maar helaas, vrouwen slapen in Mongolië rechts en mannen links. In 1 persoonsbedden 😂😂😂

Wij krijgen een breakfast en daarna onze excursie van de dag. Het beeld van Djengis Khaan. Hij is echt een grootheid hier, zijn beeld is dan ook reusachtig. Via een lift kun je in het beeld omhoog, wij hebben pech. No Electric power. Samen met nog andere diehards klimmen we omhoog. Het uitzicht is geweldig, concluderen we als we uitgehijgd zijn.

Onze gids is van de onduidelijke en enigszins zenuwachtige. Ze wil dat we bijelkaar blijven en dat is voor ons best lastig.
Terug naar ons kamp. Niksdoen. Heerlijk. Lunch en wederom niks doen.
Zonnetje, uitzicht en luieren.

Peter de Grote is natuurlijk op pad gegaan om foto's te maken. Dat je je kunt verkijken op afstanden in de bergen kwam hij al vlot achter. En ze waren ook erg stijl. Samen genieten van een drankje, zon en buiten komt onze gastvrouw vertellen dat de tv het doet (WK voetbal)en zo moeten we noodgedwongen en uit beleefdheid, naar binnen.

Ook de tweede dag in ons kamp sluiten we vriendschap met Tom en Judith, doet Peter de Grote mee aan een hiking naar Turtlerock.... wij vonden het moeilijk om er een schildpad in te zien maar met wat fantasie lukt het....😀

Peter en Evelina hadden de eerste avond de houtkachel aan gehad. Erg romantisch en uiteraard minder koud (zeg gerust bloedheet ) Peter de Grote had het de eerste nacht koud gehad dus bedacht Zwaan voor de tweede nacht, ik zal hem verrassen de houtkachel aan te doen....dit was uiteindelijk zo warm geworden dat ze met de deur open hebben moeten slapen😅😅

De omgeving was rustgevend, overweldigend, ruig, onherbergzaam....kortom magnifiek.

Morgen weer vroeg op...city Ulaanbataar

1. Maga:
    21 juni 2018
    Hoi allemaal....... Leuk om weer van jullie verhalen te mogen genieten en de foto's!!!!