Dag 1 en 2 aankomst en verblijf in Moskou

6 juni 2018 - Moskva, Rusland

Dinsdag 5 juni vanaf Schiphol dan eindelijk vertrek naar Moskou voor onze TME reis. Na de vertraging van een half uur op reis van Emmen naar Schiphol en het akkefietje van 2 zakmessen in de handbaggage eindelijk door naar ons vliegtuig. Haasten was echter niet nodig want het vliegtuig had vertraging. We vertrokken uiteindelijk een uur later dan gepland (in 2 dagen dus al 1,5u vertraging, dat belooft nog wat).

De vlucht was verder probleemloos en na 2u 40 min landden we veilig in Moskou. Circa 2300 kilometer van huis. Dat was toch voor ons allemaal wel een bijzonder moment. Lang naar uitgezien en dan is het zover. Spannend ook wel een beetje. Na d3 visum en paspoortcontrole stond Dimitri van tiara keurig op ons te wachten.

Dimitri is onze chauffeur om ons naar het hotel te brengen. Da's hier nog best een uitdaging. Door de vertraging zitten we midden in de spits. Naar het hotel was 55 km en daar deden we 1u en 15min over... Het verkeer is druk maar beheerst.

Het hotel is ronduit GROOT. Het bestaat uit 5 gebouwen en is gebouwd voor de olympische spelen van 1980. We zitten op de 14e verdieping. Dimitri gaf ons onze treintickets en nog allerlei uitleg over onze reis. Daarna vertrok hij en vertelde dat hij die ochtend om 4u was begonnen... Tijd voor rust.

In de avond gegeten in het hotel en daarna nog een drankje gedaan. Afgesproken voor ontbijt samen om 845u. Toen slapen. Wekker zetten leek Peter niet nodig...

745u werd Peter wakker. Oei Nederlandse tijd... Het is hier een uur later. 845u dus hier.
Zwaan en Peter zaten al aan tafel.

Om 10u kwam Alinea onze gids voor een stadseccursie van 6 uur te voet en met de metro. Zie de foto's. Indrukwekkende metrostations. Boltjoi theater. Rode Klein. Kremlin. We hebben het allemaal gezien. Best bijzonder om dat allemaal live te ervaren.

Ons zijn de volgende zaken opgevallen in Moskou. Het is er schoon. Op straat zijn er minder mensen dan wij hadden verwacht in een stad met 13 miljoen inwoners. Mensen zijn beheerst en behulpzaam.

Aan eind excursie zelf terug naar hotel. Weer oei... Op de weg was het gisteren druk. Maar in de metro 😲. Gelukkig wisten wij de weg. Niet dus. Nu weten we hoe moeten zich voelen als er 4 naar links lopen en de kolonie naar rechts in trappen gangen! Afijn we zijn weer veilig in het hotel. Vermoeid maar voldaan na deze dag.

Morgen naar de trein en op weg naar Jekatrinburg.

Evelina,Zwaan Peter en Peter

1. Evelina:
    Vergeet je nu oprecht dat we al 2 hotelkamersleutels kwijt zijn🤗
  2. Floor:
    Super slim al 2 hotelkamersleutels kwijt raken 😰🤪
  3. Dieta:
    Fijn om iets te horen!
    Veilig geland en al veel gezien!
    Leuke foto’s en mooi om zo via deze reislogger op de hoogte gehouden te worden!
  4. Maga:
    6 juni 2018
    Leuk verhaal en mooie foto's!!! Fijne treinreis!
  5. Judith:
    7 juni 2018
    Leuk, jullie verhalen. De metro is werkelijk prachtig, heel indrukwekkend. Heel benieuwd naar het de rest van jullie reis.
  6. Linda:
    7 juni 2018
    Goed begonnen dus🤗 Leuk om zo 'mee te reizen'. Heul benieuwd wat er allemaal nog gaat komen. Veel plezier!
  7. Ria Kroeze:
    9 juni 2018
    verrassend wat je allemaal tegen komt als je je map 'ongewenst' van Outlook een keer opschoont :)
    Nogmaals fijne vakantie